Српски Srpski English

Улогујте се

Улогујте се

Претрага
Pronađite nas na

Обавештења

Светски дан потрошача – имамо ли разлога за славље

20. 03. 2019.

Аутор: Удружење Народни парламент

Сваке године се 15. март широм света обележава као Светски дан потрошача и тог дана организације за заштиту потрошача различитим активностима подсећа

Светски дан потрошача – имамо ли разлога за славље

Сваке године се 15. март широм света обележава као Светски дан потрошача и тог дана организације за заштиту потрошача различитим активностима подсећају на чињеницу да су потрошачи једна од највећих економских група, на коју значајно утичу скоро све одлуке у економском сектору, а чија се права најчешће крше и чији се глас најмање чује. Управо зато се сваког 15. марта организације за заштиту потрошача труде да грађане подсете и информишу о њиховим потрошачким правима, да их позову да се заједнички боре против манипулација на тржишту и неправичних пословних пракси којима се њихова потрошачка права подривају.

Удружење Народни парламент, као регистрована организација за заштиту потрошача, грађанима Србије свакодневно пружа правне савете и информације како да остваре своја потрошачка права. Поред правних савета и информисања, грађанима помажемо и да науче на који начин треба да поднесу рекламацију трговцу/пружаоцу услуга, ком надлежном органу треба да се обрате и како, као и који су законом предвиђени рокови у којима могу очекивати одговор на поднету рекламацију.

Нажалост, и поред заједничких напора организација за заштиту потрошача и Сектора за заштиту потрошача Министарства трговине, туризма и телекомуникација, суочени смо са чињеницом да се највећи број грађана и даље жали на квалитет обуће, мобилних телефона, беле технике, одеће и телекомуникационе услуге. Када је у питању квалитет обуће, потрошачи се најчешће пожале да им се обућа разлепи или рашије по шавовима, да се одлепи ђон или да пропуштају воду. Након што трговцу поднесу рекламацију, најчешће се њихова рекламација одбија уз образложење да су оштећења настала услед неадекватне употребе или одржавања. Такође, трговци веома често обмањују потрошаче тиме што тврде да је обућа декларисана за кишно време док на декларацији (коју ћете најчешће наћи у кутији) пише да је намењена искључиво за суво време.

Зато је потребно и даље радити на информисању потрошача, али и на едукацији трговаца и пружаоца услуга, те јачању сарадње између инспекцијских органа и организација за заштиту потрошача.

Уколико желите да пријавите непримерен садржај контактирајте администратора.

Коментари

Још увек нема коментара

Пошаљи коментар

За слање коментара морате бити пријављени

или